sunnuntai 26. tammikuuta 2014

Huovutettu joutsen


Tuhotessani varastossa pyöriviä huovutusvilloja, käsikirjoitin keiju-nukketeatteriin roolin myös Suomen joutsenelle. Joutsenet eivät ole minun suosikkifigurejani, mutta meillä Suomessa ei oikein näitä näyttäviä luononvaraisia lintuja juuri muita ole. Ja onhan laulujoutsen Suomen kansallislintukin : ). Joten annoin jämävillojeni muotoutua käsissäni joutsenen muotoon.

Ensimmäsitä kertaa elämässäni päätin kokeilla huovuttaa joutsenen vain neulalla. Tähän asti olen huovuttanut kaikki työni myös märkähuovutuksena.



























Samalla innolla neulasin myös nukketeatterin  toimivan vanhan torkkuhuovan täyteen keijukiehkuroita. Poikani räpsi kuvia vähän äidistäänkin... Kylläpä rouva näyttää väsyneeltä - pitäisiköhän iltaisin mennä vähän aikaisemmin unten maille?

Lopulta oli tunnustettava, että en tiedä miltä joutsen tarkasti katsoen näyttää, sillä tekeleestäni oli kovasti tulossa ankka. Onneksi kirjahyllystä löytyi kolme lintukirjaa ja tajusin joutsenen nokan olevan valtavan paljon suurempi kuin olin neulannut.


Tälläinen siitä sitten tuli. Saapa nähdä maltanko olla vesihuovuttamatta sitä? 

Lahdessa ovat nyt alkaneet Lasten talvikarnevaalit, joten kulttuuria on taas tiedossa yllin kyllin lapsiperheille. Minulle sopisi vielä muutama Prinsessa ja Herne -esitys, joten laittakaahan tilauksia tulemaan : ).

Sunnuntaina 2.2 minut tapaa yhteisvastuutapahtumassa Taidesunnunnuntaissa Ristinkirkossa. Olen myymässä siellä yhteisvastuun hengessä tekemiäni käsityötuotteita. Tervetuloa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olen iloinen jokaisesta kommentistasi!