keskiviikko 28. elokuuta 2013

Huopatakki


Olen taas siirrellyt dioja koneelle. Mielenkiintoista puuhaa, mutta aikaa viepää. Löysin diakätköistäni kolme kuvaa huopatakista jonka tein joskus opiskeluaikoina viime vuosituhannella. Vitsi mitä karvoja näissä kuvissa oli, skannatuista pikkukuvista karvoja ei näkynyt lainkaan. No, olkoot nyt täällä näin - vähän nostalgia fiilistä lisää...


Aika moderni takki vieläkin mielestäni. Huovutin takin huovan silkkisifongin päälle. Silkkisifonki tuli huovan päälle, jotta takki ei nyppyyntyisi käytössä. Huopalevy sifonkeineen oli aluksi valkoinen, kunnes värjäsin sen oranssiksi. Ompelin takin ja etsautin opiskelukaverillani painatukset takin pintaan.


Takki myytiin Kuopion Muotoiluakatemian myymälässä. Missähän se tänäpäivänä lienee? Mukava muisto syyspäivien keskelle. Näin syksyllä huovutus alkaa tekniikkana taas vetämään minua puoleensa. Mitähän alkaisi tekemään?

Yrittäjäksi ohjaava koulutukseni alkaa olla liiketoimintasuunnitelman palautusta vaille valmis. Jännää nähdä mitä yritysideastani koululla tuumaavat. Minä ainakin olen intoa täynnä : ).

4 kommenttia:

  1. Hauska takki. Minulla on sama ongelma diojen kanssa. Ne ovat keränneet uskomattoman määrän pölyä. Ne pitää siis puhaltaa ja harjata pölystä ennen skannausta. Jos skanneriohjelmassasi on dust removal, niin sitä kannattaa käyttää. Lopuksi voi vielä yrittää käyttää kuvankäsittelyssä pölyn poistoa. Ja sitten tallentaa kuvan putsattuna.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on skannerissa diareunus, johon oma dia laitetaan omista kehyksistään irroitettuna. Laiskuus iski ja skannasin muutamia (kuten nämä) ilman vanhan kehyksen irroitusta ja tässä tulos ; (. Laiskuus ei ole hyvästä! Nämä huovutus diat ovat varmaan erityisen karvaisia, kun näitä on pyöritelty huovutuskursseilla monia vuosia. Tilkkutyödioissa en samaa havainnut.

      Poista
  2. Hieno takki. Kuka sulla on mallina? Gwyneth Paltrow vai?

    Annu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana Annu! En ole juuri koskaan saanut positiivista palautetta ulkoisesta olemuksestani, joten voin sanoa, että hymy nousi juuri korviin asti : ). Niin, muillekin lukijoille tiedoksi mallina on se edullisin malli eli minä siloin nuorena tyttönä : ).

      Poista

Olen iloinen jokaisesta kommentistasi!